Lär er vad orden betyder eller låt bli att använda dom.

Något som stör mig så grovt är personer som använder ord de inte har en aning om va de betyder. Som denna gången, en person använde ordet pedofili riktat mot en speciell person. Vi ska inte nämna personer. Men personen som använde ordet har tydligen inte en aning om vad detta ordet innebär, eller vad det faktisk innebär att vara pedofil. Så tänkte ta tillfället i akt att förklara vad det innebär att vara pedofil :) (inte för att jag ska lära er hur man blir pedofil utan mer för att ni ska förstå betydelsen av ordet).

Själva ordet pedofil betyder ungefär "kärlek till barn". Hur beskrivs då en pedofil? Jo en person som har en sexuell dragning till barn, alltså någon som inte är könsmogen. Oftast barn runt 12 år och även yngre. Vad jag tror denna personen som använde ordet pedofili försökte beskriva var en våldäktsman. Alltså när någon blir tvingad eller inte är med på att ha sexuellt umgänge.

Men jag säger såhär, du som tog upp detta du behöver absolut inte vara rädd. För denna killen vi pratade om skulle aldrig röra dig, om du så var den sista människan på planeten :) Och till nästa gång, använd ord du  förstår vad de betyder. Vilket jag tycker ni andra också ska tänka på, använd inte ord om ni inte är 100% på vad ordet betyder.

"En pedofil är en person som har en sexull dragning till barn som
ej är könsmogna"



Kommentarer
Postat av: milena

Jag vill förtydliga att jag aldrig kalla HAN som person pedofil, utan att handlingen om en nästan 30-årig man hade varit på mig hade det varit pedofili, för det är så pass stor åldersskillnad det händer väldigt mycket i de åren. Är som sagt väldigt glad att personen i fråga inte skulle röra mig, ens om jag var den sista kvinnan på jorden, för jag föredrar att han inte rör mig, då jag inte skulle röra han heller, inte ens om han var den sista mannen på jorden. ;)

2012-01-14 @ 21:18:12
URL: http://mellia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0