Detta är fan bedrövligt

Jaha nu ska de tydligen ta våra pengar och betala invandrarnas körkort också. Är inte detta bedrövligt?
Vad är då anledningen till detta? Jo för att de ska bli lättare för invandrarna att komma in på arbetsmarknaden.
Tänk alla unga som går arbetslösa och utan körkort? Ska inte de också få gratis körkort också? Jag har inga större problem med invandrare, jag är inte rasist. Men invandrarpolitiken är så skev, de tar lägenheter och jobb som unga svenska behöver mycket mer än de gör. Arbetslösheten bland unga har ökat de senaste åren, vad kan de bero på?
För att Sverige ska vara så jävla snälla och hjälpa alla stackars invandrare. Visst dom kanske har de jobbigt i sitt hemland med krig osv. Men det är faktiskt inte Sveriges problem eller skyldighet att hjälpa dom. Sveriges problem är att en stor majoritet av dagens ungdomar går arbetslösa. Enligt en undersökning statistiska centralbyrån gjorde i Januari 2012 är 394 000 personer i Sverige arbetslösa.

Vad sägs om att hjälpa alla arbetslösa, framförallt dagens ungdomar att komma ut på arbetsmarknaden.
Hjälpa de med bidrag osv så att de klarar sig tills de fått ett jobb. Hur fan ska vi kunna hjälpa alla andra
om vi inte ens kan hjälpa oss själva? Det är inte bara de unga och arbetslösa som har de jobbigt i vårat sammhälle, äldrevården är inte heller sårskilt bra i detta land. Inte om man ska gå efter vad man läst i
tidningar på senaste tiden. Jag tycker det är patetisk att invandrarna ska kunna komma hit och
få allt serverat på silverfat, de får bidrag, lära sig svenska, får lägenheter och nu ska de få körkort dessutom.
Sen bryr de sig inte om att de kommit till Sverige utan de lever efter samma traditioner som de gör i sitt
hemland. De få invandrare jag träffat pratar alltid så stolt om sitt hemland. Ja men flytta dit om ni är så
jävla stolta över ert land. Sitt inte kvar i Sverige och snylta på våra skattepengar. Jag är absolut inte rasist,
men jag tycker Sverige borde hjälpa sitt eget folk innan de ska hjälpa alla andra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0