Drömtydning

Har fått min konstiga dröm tolkad. Så tänkte lägga upp själva drömmen och sedan tolkningen.
Jag drömmer väldigt ofta att min pojkvän lämnar mig eller är otrogen, eller
> att jag är otrogen mot honom.
>  Vi har varit tillsammans i över ett år och för några månader sedan
> förlovade
> vi oss.
>  Senast drömde jag att han var jättearg på mig, jag vet dock inte av vilken
>  anledning. Så jag var rädd och stängde
> in mig på balkongen till mitt hus, men i drömmen var balkongen ett litet rum
> utan fönster. Dörren var en trädörr med
>  ett litet fönster längst upp. Inne i rummet var det massa andra människor
> som jag inte kände. Min kille stod utanför och bankade på
>  dörren och skrek att jag skulle öppna dörren. Efter ett tag lugnade han ner
>  sig och försvann. Så jag gick ut från rummet och ned
>  till neder våningen. Där nere satt han på mina föräldrars säng och många av
>  hans kompisar var inne i mitt hus. Jag satte mig i
>  hans knä och han sa förlåt, men sen sa han också att han var ledsen och att
> det inte funkar mellan oss längre. Jag började gråta
>  och han pussade mig på pannan och gick. Jag följde med han och hans
> kompisar
>  till affären och när jag gick bakom min kille i
>  affären så vaknade jag.
>
>  Jag har funderat mycket på betydelsen av denna dröm, men har inte lyckats
> komma fram till något.  Skulle vara jättebra om du kunde ge mig lite klarhet
> i detta.
>
Jag drömmer väldigt ofta att min pojkvän lämnar mig eller är otrogen, eller
att jag är otrogen mot honom. Vi har varit tillsammans i över ett år.
Senast drömde jag att han var jättearg på mig, jag vet dock inte av vilken
anledning. Så jag var rädd och stängde
in mig på balkongen till mitt hus, men i drömmen var balkongen ett litet rum
utan fönster. Dörren var en trädörr med
ett litet fönster längst upp. Inne i rummet var det massa andra människor
som jag inte kände. Min kille stod utanför och bankade på
dörren och skrek att jag skulle öppna dörren. Efter ett tag lugnade han ner
sig och försvann. Så jag gick ut från rummet och ned
till neder våningen. Där nere satt han på mina föräldrars säng och många av
hans kompisar var inne i mitt hus. Jag satte mig i
hans knä och han sa förlåt, men sen sa han också att han var ledsen och att
det inte funkar mellan oss längre. Jag började gråta
och han pussade mig på pannan och gick. Jag följde med han och hans
kompisar till affären och när jag gick bakom min kille i affären så vaknade jag.

Tolkning av drömmen

Symboliken i drömmen handlar mycket om rädsla att bli sviken. Din
pojkvän i drömmen är också en bild av dig själv så tolkningen blir
också: Jag drömmer väldigt ofta att jag lämnar mig själv eller är
otrogen mot mig själv genom att inte lyssna på mina egna känslor och
behov. Då "ser" jag inte heller min pojkvän och hans behov i vår
relation.

Jag stängde in mig på balkongen till mitt hus, som var ett rum utan
fönster = när du blir rädd eller hamnar i konflikt stänger du in dig
själv i ett mörkt inre rum tillsammans med delpersonligheter (andra
människor) av dig som du inte känner. Dessa delar består av olika
instängda känslor. Ilska? Rädsla? Vara för mycket till lags? mm...

Drömmen slutar med att ni går till affären = Där kan du "köpa" det du
behöver, där finns mycket energi och gåvor samlat på ett ställe.

Vänligen Arja
Hemsida till Arja som tolkade min dröm, mycket tack till henne!
http://dromtolkning.wordpress.com/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0