I brist på annat, tjuvlyssnat.se

Tåg mellan Sundsvall och Gävle

Två killar och en tjej ~16 sitter och diskuterar hur onödigt det är att läsa matte i skolan.
Kille 1: Ja alltså, ekvationer och sånt är ju bra att lära sig om man ska jobba på ett sågverk.
Tjejen instämmer.
Kille 1 (irriterat): Men jag ska inte jobba på något sågverk!

Buss från Slussen, Stockholm

Två tjejer ~20 med flera shoppingkassar sitter och pratar.
Tjej 1: Åh, jag älskar att shoppa. Man blir så glad liksom.
Tjej 2: Ja, speciellt när de har fina påsar. Det stärker lyxkänslan lite, om du fattar?
Tjej 1: Ja, men gud. Kolla den här från Åhléns liksom, inte alls cool.
Tjej 2: ÅH, vet du vad vi borde göra? Kolla runt i second hand-butiker. Man kan ju göra en heldag av det. Jättemysigt!
Tjej 1: Fast de har ju i och för sig aldrig fina kassar.
Tjej 2: Nej, det förstås… vi får väl göra något annat.

Buss 42 mot Linnéplatsen, Göteborg

En kille och en tjej ~14 sitter bredvid varandra på bussen. En av dem dricker Red bull.
Tjejen: Det kan ju vara en elefant, kolla, där är snabeln!
Killen: Det är ju en tjur. Red bull = röd tjur.
Tjejen: Jaha… jag har aldrig fattat det innan.

H&M, Uppsala

Två killar ~17 står vid sminkavdelningen när den ena börjar rota bland hyllorna.
Kille 1: Vad sjutton är det här? Eye-foundaaaaation? Tror du att tjejer gillar sånt här?
Kille 2: Ja, det gör hon nog.
Kille 1: Alltså det är första gången jag köper en present åt en tjej.
Kille 2: Mm, det märks. Kan vi gå nu?
Kille 1 (utbrister): Vänta, kolla på det HÄR!
Kille 2 suckar och börjar gå bortåt.
Kille 1: NÄSPLÅSTER! Det behöver hon! Hon blöder jämt näsblod!
Kille 2: Förresten kanske du ska köpa nåt annat lite mer passande? Ni har ju bara varit ihop i en vecka.
Kille 1 verkar fundera en stund men bestämmer sig till slut för att det blir en alldeles utmärkt present åt flickvännen.
Kille 2 (tyst): Jävla idiot

Tåg mot Malmö Central

Två killar ~18 sitter och pratar om skolan.
Kille 1: Ja men du vet, vi borde skita i kemiprovet på fredag! Eller bara skita i skolan. Jag vill typ bara dö…
Kille 2: Aa, det är verkligen jättejobbigt nu.
Kille 1: Duu, vi borde ta över något land i Afrika och bli diktatorer!
Kille 2: Nej, jag vill inte bli diktator.
Kille 1: Men va?! I så fall kan du bli min högra hand och hjälpa mig styra landet.
Kille 2: Nej, för fan! Jag vet vad du gör med din högra hand.




Kommentarer
Postat av: joanna- Att leva med Aspergers syndrom!



Tänkte bara tipsa om att just nu pågår flera tävlingar på min blogg, vinn valfria skor från crocs eller presentkort på 300 kr till en fotobok (alla som är med och tävlar får ett presentkort på 150kr så ALLA vinner!)

Så passa på att gå in och anmäl dig!:)

2011-03-25 @ 22:45:45
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0