På jullovet smäller det :D

Nej jag ska inte på någon jättestor fest och supa skallen av mig, jag ska åka och titta på hundar :D Längtar jättemycket ^^ Som ni vet ha rjag varit inne på både Labrador och Schäfer. Men mamma pratade lite med en bekant till henne som har hundvana och då kom Flatcoated Retriver upp. Så vi började titta lite närmare på rasen, och det verkar vara en superbra hund. Det är en sån hund som verkligen vill jobba, det är alltså en väldigt tjänstvillig hund :) Vilket passar mig perfekt, det passar också in på den utbildningen jag kommer få på gymnasiet och det jag vill jobba med i framtiden som såklart kommer involvera min hund.

Så idag ringde mamma runt till lite uppfödare. SÅ på jullovet ska vi åka och titta lite på hennes Flathundar. Hon har också två tikar som är dräktiga och dom valparna kommer vara leveransklara i början på April 2012. Så vi ska få se lite hur hon jobbar med sina hundar, eftersom det är hundar som måste bli aktiverade. Och bestämmer sig mamma och pappa för att jag faktiskt ska få köpa en valp så kommer hon (uppfödaren) att hjälpa mig att välja ut en valp som kan passa mig. Alltså en hund som är lite mer framåt och inte så rädd för ljud eller att ta kontakt. Så vi har också första tjing på en av valparna om mamma och pappa säger ja :). Så jag ser fram emot att åka och titta på uppfödningen och få reda på lite mer hur rasen fungerar. Sen är de bara att hålla tummarna och hoppas att mamma och pappa säger ja till en valp :)









Som ni ser finns dom både i brunt och svart, mig kvittar det vilken färg det blir.
Personligheten och rasens egenskaper sitter ju faktiskt inte i färgen :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0