Tjejers komplex, och killarnas ?

Sitter i simhallen och är inte med för jag har mens :p så hade ett serriöst snack med pierre om tjejers komplex, men killar har väl också komplex sa jag då. Jag menar dom har väl också en slags press på sej att dom ska va vältränade osv. Tjejer har väl mer en bild om den perfekta kvinnan som är denna photoshopade tjejen som är modell på en tonårstidning eller somhär pinnsmala tjejerna i amerikanska serier. Rätta mej om jag har fel. Men jag tror verkligen är så och därför är det många tjejer som tkr att det är jobbigt att byta om på idrotten eller vara med i simhallen. Vad ska vi göra för att tjejer att inse att den där pinnsmala tjejen inte är idéalkvinnan ? Något måste iaf göras :))



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0