Family Guy has crossed the line,

Som jag sa i mitt inlägg igår tänkte jag skriva
lite om family guy, jag tycker det är grymt
roligt program men ibland går dom över gränsen
vilket dom gjort nu

jag såg för ett tag sen den nya reklamen
där chris vinner en "livs levande homosexuell"
och han frågar Lois "får jag behålla den"
och hon säger "det är mycket jobb, du måste
mata den" osv.

Jag kan helt enklet erkänna att jag faktiskt
skrattade åt den första gången, men sen började
jag tänka lite mer på den

och sanningen är att dom trycker ner
homosexuella, bara genom att kalla en människa
för "den" jag tycker att det är nedtryckande
alla människor är individer med namn
som man fått av sina föräldrar för att man
ska kalla dom efter namnet

sen liksom behandla en människa som
ett djur och säga "det är mycket jobb, du måste
mata den".

Hallå, de är en människa vi pratar om
inte en hund.
Dessutom framstår den homosexuella
killen som vädigt feminim, alla homosexuella
är verkligen inte så, vissa är det säkert
massa homosexuella som är feminima
men det känns ändå som att det
är väldigt överdrivet i reklamen/serien

jag säger inte att jag har något emot
feminina killar, dem är fortfarande
människor.
Jag tycker bara att det är så överdrivet
i reklamen.

Homosexuella har väl ändå tagit så mycket
skit genom åren, med åsikter om att det
varit en sjukdom som man kan bota dom ifrån
och nu ska dom behandlas som djur i ett rätt
så populärt tv-program som sänds i
ganska många länder

de känns inte riktigt rätt helt enkelt
och nu harjag sagt mitt och tar gärna emot
kritik :))





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0