Truth is a game you play to win

jag tänkte berätta lite om min gårdag den började med att jag skulle gå
ner och äta frukost, jag va supertrött eftersom jag hade knappt sovit eftersom
jag hostat så mycket mamma och pappa frågar hur jag mår
jag säger som det är mamma och pappa pratar lite med
varandra och frågar om jag vill vara hemma

jag säger att jag helst är hemma men ändå vill åka och göra fysikprovet
så mamma ringer pierre och frågar om det är okej att jag kommer till skolan
och gör provet, Pierre säger att det är superbra om jag orkar
det, sen äter jag frukost eller i alla falll försöker
och det är svårt eftersom halsen gör ont

sen lägger jag mej och sover igen, vid 11 var vi vid vårdcentralen och får reda
på att min doktor är sen och inte har tagit in halv elva patienten än
så mamma pratar med dom och frågar om vi kan träffa någon annan doktor
och vi får reda på att vi ska träffa helena som vi träffade för mindre än 1månad sen
då jag också hade ont i halsen

så vi träffar helena och hon kollar på mina halsmandlar, tar lite prover
skickar iväg mej för att ta blodprov så tar blodprov, och får sedan
vänta en stund på helena sen får jag reda på att jag har en infektion
och jag ska få en nässpray mot svullnaden i halsen
mamma sa också att det är ofta jag är hemma från skolan
eftersom jag har ont i halsen och mitt skolarbete
blir lidande av det, och frågar om man inte helt enkelt bara kan ta bort dom

helena säger att vi skulle kunna ringa öronmottagningen och prata med dom
och så skulle hon göra det hon kunde för att hjälpa mej

efter vårdcentralen åkte vi till apoteket och hämtade min nässpray
sen hem och försöka äta lite och sen till skolan och göra provet
sen hem igen och sover några timmar sen äta och sen bara titta på
tv och sen sova igen.

det är lite kortfattat vad jag gjorde igår, idag har
jag städat och nu ska jag plugga SO :)








Sing to me the song of the stars
Of your galaxy dancing and laughing
and laughing again
When it feels like my dreams are so far
Sing to me of the plans that you have
for me over again

So I lay my head back down
And I lift my hands and pray to be only yours
I pray to be only yours
I know now you're my only hope

I give you my destiny
I'm giving you all of me
I want your symphony
Singing in all that I am
At the top of my lungs
I'm giving you all




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0